Informacje redakcyjne | 2012.08.29 22:25 09.07 11:55 |
Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | Christophoros Scholastikos | | | Prelekcja Krzysztofa Wojtasa | Dzięki uprzejmości Nowego Ekranu powstało i zostało zamieszczone w sieci nagranie prelekcji. Link do oryginału - na spodzie. | Czym jest cywilizacja?
Cywilizacja Porządku Niezgodności
Cywilizacja Porządku Zgodności
Cywilizacja Polska
"Obecnie znajdujemy się w sytuacji zbliżonej do tej, jaka zaistniała w końcu XVI w; jest możliwość utworzenia Imperium Cywilizacji Polskiej, ale też istnieje możliwość upadku państwowości i pogrążenie się w marazmie.
Wtedy na terenie Rzeczpospolitej zaistniało szereg ośrodków myśli społecznej, które bądź rozwinęły pomysły innych nadając im kształt dojrzały, bądź były to oryginalne polskie idee. W każdym razie – byliśmy centrum myśli społecznej.
Póki Idea Cywilizacji Polskiej miała swych zwolenników, kontynuatorów i myślicieli – wygrywała w konfrontacji z innymi pomysłami.
Niestety nie przywiązywano zbytniej uwagi do kształcenia elit, a uznanie elitarności „z urodzenia” szybko prowadziło do upadku.
Było więc wiele różnych koncepcji, a wobec wojen religijnych w Europie poszukiwano idei jednoczącej.
Cywilizacja Polska jest ideą wymagającą – zarówno poświęcenia, jak i wysiłku intelektualnego. Tego brakło – zwyciężyło wygodnictwo i zatrzymanie się w intelektualnym rozwoju.
W tej sytuacji – łatwiejsza do przyjęcia – w dobrej wierze – była idea Cywilizacji Katolickiej. Utworzona jako remedium na intelektualny rozgardiasz. Dawała nadzieję na spójne widzenie rzeczywistości.
Lepsza jedna idea, niż walki religijne. Ale takie podejście stało się przyczyną upadku Polski.
Czas pokazał, że błędne założenia doktrynalne, a za najbardziej spektakularne należy uznać hierarchiczność (która jest sprzeczna z nauką Chrystusa), doprowadziły do istotnego zmniejszenia wpływów KRK. Ataki na KRK są przejawem rozdźwięku między głoszoną nauką Chrystusa, a praktykami jakie sporadycznie się pojawiają, a są medialnie rozdmuchiwane.
Projekt doktrynalny, podobny idei Cywilizacji Katolickiej w XVI w, to Unia Europejska. Na pewno mająca gorsze podstawy ideowe i etyczne; bo idea KRK ujawniła swe wady po kilkuset latach, a pomysł UE – zdegenerował się już po kilkudziesięciu.
Na tym tle – idea Cywilizacji Polskiej jest nadzieją przyszłości. Jest wymagająca poświęcenia i pracy, ale daje nam wszystkim szansę na godne życie."
cygnus.nowyekran.pl/post/69170,cywilizacja-polska-spotkanie-21-07 | Źródło: carcinka.nowyekran.pl
Przedłużam jeszcze o kolejne dni zawiesiny na stronie głównej tejże prelekcji.
Dlaczego?
Bo to temat zasadniczy. |
13519 odsłon | średnio 3,9 (8 głosów) |
Tagi: Cywilizacja Polska, CP, Krzysztof Julian Wojtas, prelekcja, KJW, Krzysztof J. Wojtas, Nowy Ekran. Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | w.red, 2012.08.29 o 23:03 | Obejrzałem na "tubie" już wcześniej bo suskrybowałem kanał. Gratuluję. Natomiast z jednym bym się nie zgodził w tej notce :
"..Lepsza jedna idea, niż walki religijne. Ale takie podejście stało się przyczyną upadku Polski.."
Bo moim zdaniem przyczyną były "grzechy główne" (wedle katechizmu sformułowane). To fakt że nie mieliśmy ludzi (elit) na nie odpornych stał się przyczyną upadku. Stąd też jak sądzę wzięło się znane powiedzenie, że ryba psuje się od głowy. A pokusa była zbyt wielka. Mniej więcej taka jakby alkoholika zatrudnić na stoisku z trunkami ;) | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Christophoros Scholastikos, 2012.08.29 o 23:11 | Powyższy tekst jest wyciągiem z prelekcji więc nie czuję się w obowiązk odparowywać polemicznego zarzutu :-).
Czasem na określenie przyczyn jednego zdarzenia trzeba zmarnować wielką ilość słów. Trzeba pamiętać, że jedną ideę też można zepsóć przez dwie interpretacje lub innych setki sposobów przez ludzkość dzięki podszeptom diabelskim zrodzonych.
Pozdrowienia
ps. Szalik jeździ, że huhu, teraz do mechanika pojechał ;). | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | w.red, 2012.08.29 o 23:28 | Mój komentarz nie był chęcią zainicjowania polemiki pod notką. Po prostu ten fragment jakoś mi się "wybił". Może dlatego że sytuacja dzisiejsza jest wypisz wymaluj podobna. A ludziska albo nie chcą tego widzieć albo nie zdają sobie z tego sprawy. Dzięki czemu znowu będą mogli "wybierać" pomiędzy dżumą a AIDS-em ;) | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Krzysztof J. Wojtas, 2012.08.31 o 18:50 | Moi drodzy
Najpierw kilka uwag.
Długo trwało zanimto nagranie powstało. Ale dobrze, że w bardziej dojrzałej postaci.
Obecnie kończę książkę; miała być na dziś, ale przy korekcie, z pośpiechu, klepnąłem nie ten klawisz i diabli wzięli dwa dni pracy. Trzeba wszystko powtórzyć. A mam kilka innych pilnych prac.
Pewnie więc za 2 tygodnie.
Książka zawiera o, co w prelekcji, w trochę innym układzie - bo Traktat o Wartościach dałem zaraz na początku, po odniesieniach do Konecznego.
jest traktat o eknomii i kilkadziesiąt ekstów nawiązujących. Są i sprzed 20 la.
Razem będzie około 250 stron formatu A5.
Promocja.
Jest zbieżnie na nE noka ŁŁ o ataku Gazety Polskiej na nE, gdzie wymienione jes moje nazwisko z dodatkiem - myśliciel. (To z noki ŁŁ, bo samego teksu Darskiego nie czytałem.
Próbowałem nawiązać kontakt z Dybowskim (Antyk), - nie jest zainteresowany rozpowszechnianiem i wydaniem.
Ale ne jest tak, że nie ma oddźwięku. Zadzwonił znajomy z zaproszeniem do Muzeum Azji i Pacyfiku, gdzie 17 września ma się odbyć dyskusja o przyszłości Syberii. Właśnie po nagraniu CP.
Wspomniałem o książce.
Do wszystkich.
Stać mnie na zainwestowanie w wydruk 200, może 300 sztuk. Zapytajcie w swoich środowiskach, czy by było zainteresowanie rozprowadzeniem. Także znajome księgarnie.
I sprawa poruszona przez w.reda.
Obecnie - znowu - mamy bardzo podobną sytuację.
Podobnie jak w XVI w -twierdzi się, że jedność jest lepsza od rozgardiaszu.
Tymi samymi hasłami operuje Kościół.
Dążenie do jedności (ale przy uznaniu katolicyzmu jako idei nadrzędnej względem wszystkich odłamów chrześcijaństwa).
Co prawda, jeśli wsłuchujecie się w słowa modlitwy podczas mszy, to am nie jest to tak uformowane. Ale na co dzień - taka jest interpretacja.
Dlatego najważniejszą kwestią jest cofnąć się do korzeni i ponownie zdefiniować wiele pojęć, które obrosły mylnymi interpretacjami.
To zaś nie jest wygodne dla wielu.
Czy jest szansa, aby obroną przed rozgardiaszem był katolicyzm?
Prawdy wiary są tam niepodważalne, ale praktyka chyba jest już trochę inna.
Może na początku lat 90-tych było to możliwe w Polsce. Teraz wątpię.
Jakie jest wyjście, jeśli nie chcemy rozpłynąć się w morzu zdegenerowanych konsumpcją jednostek?
CP - wydaje się jedyną opcją.
I dlatego mam przechlapane ze wszystkich stron. Ale, może dlatego, uważam, że po mojej stronie jest racja i ona powoli dociera do innych stając się racją wspólną.
Nadzieją. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | w.red, 2012.08.31 o 22:06 | Nie idzie tu o uznanie prymatu jakiejkolwiek wiary. Ale o mogące być wspólnymi dla wszystkich wartości uniwersalne (coś co tworzy konstrukcję dla wspólnego porozumienia, nawet dla ateisty). Nie muszę w tym gronie tego udowadniać.Gdyby ktoś pokusił się o chwilę refleksji to bez trudu zobaczy że te zasady są logicznie umotywowane. Niestety współczesny człowiek nauczył się interpretować wszystko na swój sposób tak że najczęściej interpretacja ma się nijak do treści oryginału. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Krzysztof J. Wojtas, 2012.09.01 o 01:20 | To właśnie tak zadziałało.
Zasady - czyli oparcie o naukę Chrystusa + wiara w nieomylność papieża miały być gwarancją właściwych wyborów. Czyli wartości uniwersalne.
Przecież nikt tego nie podważa. Ludzie i kraje mieli się dogadywać "pod egidą " papieża.
Tyle, że z czasem zasada hierarchiczności zaczęła odciskać swe piętno.
Na poszczególnych szczeblach drabiny pojawili się "obcy", a w tym systemie - hierarchia zawsze ma rację. W długim czasie - zawsze prowadzi to do degeneracji. Hierarchia - to pośrednictwo. Nie ma więc metody na ominięcie, a próby bezpośredniej ingerencji, z pominięciem hierarchii, są też trudne i w dłuższym okresie zawsze będą lkwidowane.
Dl mnie i tak idea Cywilizacji Katolickiej - to wielka idea. Ale z racji doktrynalnych, nie poradziła sobie z judaizmem. To widać. Bo nie wolno było pozwolić na rozprzestrzenianie się.
Powstało multi-kulti, a efekty widać | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | w.red, 2012.09.04 o 22:46 | Nikt nie wspomniał słowem o pochodzeniu. Za to o niezrozumiałej sympatii do wspomnianego duetu i owszem.
to nie ja jestem winny zakodowanemu w ludziach skrótu:
mówisz USA - myślisz syjonizm. Tak jak nie ja jestem winny że USA kojarzy się ludziom z zalegalizowanym bandytyzmem czy żydzi z oszustwem. Z pretensjami trzeba zwrócić się do nich że taki wizerunek sobie wyrobili i namiętnie go utrwalają. A tak przy okazji interes Polski jest odmienny od interesów USA, a już od Izraela z pewnością. Sporo osób podziela Pani sympatię (tak jak np Jarosław) dlatego o nim wspomniałem. Tyle że jej nie podzielam i nie rozumiem. No bo w końcu ileż razy trzeba dać zrobić się w balona by przejrzeć na oczy. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Piotr Świtecki, 2012.09.04 o 23:35 | Ależ! Znajoma młodzież (no, taka po trzydziestce;) jest zachwycona "kulturą żydowską". Co poniektórzy nawet się jakichś słusznych korzonków genealogicznych skwapliwie dogrzebują... A i w polski antysemityzm, i "przejęzyczenia" Obamy wierzą jak w sam postęp, tolerancję i demokrację!
Co odnotowawszy, życzę kolorowych snów i sam też się udaję na spoczynek, nucąc pod nosem na melodyję ha-va nagila, ha-va nagila ve-nismeḥa... | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Krzysztof J. Wojtas, 2012.09.04 o 23:52 | Stek "bzdetów" jakimi karmią nas ci "starsi bracia".
Przyznam szczerze - g... mnie obchodzi czyjeś pochodzenie, ale wkurza, jak ktoś o poziomie debila próbuje pouczać innych.
Jeśli ocenia się czyjeś poglądy jako głupie - to trzeba przedstawić swoje. Te na poziomie.
A tu poziom nawet nie kuchenny, a "pomocy kuchennej".
I ktoś taki próbuje uznawać się za Polaka.
Toż to jak g... które przykleiło sie do okrętu i krzyczy: "płyniemy". | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Adam39, 2012.09.05 o 07:16 | Bitsay, nerwy i złość nie są dobrym doradcą, co widać i słychać z ziejących wprost ogniem twoich Marcinowych, nie ubliżając Marcinowi, wypowiedzi...
A jeżeli ci to przynosi ulgę i pomaga w samoocenie... to pozdrawiam, ale tym razem na poważnie, już bez hehe, szczególnie te twoje przemyślenia, rady i insynuacje - nie wiadomo, śmiać się, czy płakać...ale to już twój problem... | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | w.red, 2012.09.05 o 08:06 | Dziwne, ale jakoś nie zauważyłem by Polska w podanym czasie była agresorem. A na ścisłość to fakt dlaczego Polska od 45r była w tzw Rosyjskiej strefie wpływów zawdzięczamy nie komu innemu tylko "zachodnim przyjaciołom". I to nie po raz pierwszy, bo dość wrócić pamięcią do Polski "plebiscytowej" i Ligi Narodów. A w najnowszej do lat 80-90. Kiedy to "pomogliście" naszym rządom zrujnować kraj, gospodarkę i doprowadzić do nędzy większość ludzi odbierając podstępem dorobek pokoleń( a już nie wspominając o "sankcjach" w końcowej części soc realu, które to uderzyły nie w rząd lecz w ludzi.
Dlatego proszę nie pisać głupot. Nie dziwiłbym się rodowitemu Amerykaninowi, ale takiemu z odzysku rodem z Polski który powinien znać temat nieco głębiej to i owszem.
Poza tym proszę sobie darować "amerykańską wolność" i się nią wynosić. Bo to już mit, gdyż obecnie to kraj równie policyjny (o ile nie bardziej) niż Polska za PRL-u.
".. Antypatia wobec USA rowna sie sprzyjaniu agenturom, sowietom itp.."
Niestety ludzie, którzy formułują taki zarzut nawet nie zdają sobie sprawy z głupoty takiego twierdzenia wobec tego co napisałem wyżej. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Paweł Tonderski, 2012.09.05 o 09:56 | Każdy Polak widząc to, co dzieje się w Polsce, powinien moim zdaniem taką inicjatywę popierać, bo co innego, jak nie Polską Cywilizację? Co tak przeszkadza pejsatym z Kanady i z USA, że tak sobie znienawidzili polskość i Polaków, którzy ich żywili, chronili, edukowali i dawali przez stulecia schronienie?
p.s.
Dobrze, że możesz sobie tutaj pisać, ja na wszystkich żydowskich portalach zostałem zbanowany, taka to jest ta wasza wolność, praworządność i sprawiedliwość.
Cytuję za Bitsay:
"Zalegalizowany bantyzm to macie Wy w Polsce od 1945 roku. Zydzi sa wszedzie i oszukuja Jana Kowalskiego w Polsce, Johna Doe w USA i Jane Roe w Australii. Taka prawda."
Czy tak może pisać Polak o swoich rodakach?
No to jak wiesz, że nas wszystkich ten żyd oszukuje to trzeba to spróbować zmienić, a nie iść, jak te barany na rzeź.
Żydzi pisze z wielkiej litery, ale za to Polaka i Polska z małej. :)))) Pewnie przez przypadek. :)
Bliźniaki to tacy sami zdrajcy Polski, jak Palikot, Kwaśniewski, Kurski, Borowski, Tusk, Komorowski, JKM, Oleksy, Bartoszewski i wielu, wielu innych, jest tylko jedna różnica pomiędzy nimi, jedni wysługują się bardziej Ruskim, a drudzy pejsatym syjonistom, a jeszcze trzeci żydostwu i masonerii.
Nawet nie warto cię komentować, już wolę podyskutować z GPS1965, bo on przynajmniej jest Polakiem, tylko że trochę zagubionym w kultyzmie liberalnej idei, która wywodzi się od syjonistów, żydostwa, z epoki odrodzenia i reformacji oraz masonerii.
Ale nie ma obaw, u nas możesz pisać do woli, nikt cię nie zbanuje, dopóki nie zaczniesz używać języka, tak drogiego takim zacnym ludziom, jak Słonimski, Tuwim czy Piłsudski. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Krzysztof J. Wojtas, 2012.09.04 o 18:02 | Po kilku dniach intensywnych zmagań - przekazałem tekst książki do drukarni.
Jeśli dobrze pójdzie - to w sobotę będę miał książki.
Trochę przyspieszyłem bo, m.in. są naciski ze strony KiP - są zainteresowani, a spotkania są w poniedziałki.
Mam zaprezentować.
Książka bedzie także odpowiedzią na uwagi typu Bitsay/Targalski.
(Targalski odni się tam tylko do tekstu o Stalinie . Widać komuś to mocno przeszkadza. Nawet samo zapytanie). | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Piotr Świtecki, 2012.09.04 o 18:35 | Trzymam kciuki.
Tekst o Stalinie wywołuje jak na mój gust przesadzone reakcje. Niestety kłania się znów rozemocjonowanie i wiara (w cokolwiek, byle wierzyć, a najlepiej żeby było świetliste i wspaniałe, albo Jaro... znaczy, albo Piłsudskim ;P)
Jeśli książka nie wyjdzie za drogo, to liczę na autograf przy najbliższej okazji :) | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Krzysztof J. Wojtas, 2012.09.04 o 19:36 | Co do Stalina - jest wdrukowany pewien pogląd. Sam mam skojarzenia, że jak pada słowo Stalin - znaczy jest mowa o największej swołoczy.
Tyle, że ostatnio, jakoś zaczynam się nad takimi wdrukowaniami zastanawiać.
Bo, ze to swołocz - to prawda, ale czy on gorszy, czy Roosevelt, albo Churchil?
Stąd rozważania.
Myślę, że trzeba będzie spotkać się i porozmawiać na temat książki. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | MatiRani, 2012.09.23 o 23:30 | Zeby o Stalinie mówic, to trzeba DOBRZE wiedziec co tam, w Rosji, wyprawial Trotski ze swoja banda zydowskich komunistów rodem z USA az do smierci Lenina.
Po nich, NAWET Stalin byl lepszy.
I tu jest caly niuans. Po zdrajcach Narodu i pijakach, Kaczynski byl "nieco" lepszy. Co nie znaczy ze dobry... | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Krzysztof J. Wojtas, 2012.09.05 o 09:29 | Czytam różne notki i odnośnie Bitsay nachodzi mnie nieodparte wrażenie, że to ta sama osoba, co Pyzol na S24 i pewnie jeszcze inne nicki na innych portalach.
Nie dziwię się reakcji; już na poczatku mojej działalności - czyli ze trzy lata temu - stwierdziłem, że ta Pani to jedynie do garów.
Ciekawe, że jest w bliskich związkach (kilka wzajemnych uwag0 z np. Rolex'em, FYM-em i kilkoma innymi blogerami wyraźnie stawiającymi na "judaistyczny punkt widzenia".
Tu da się to też zauważyć.
To nie są płetni agenci (chociaż - może za wierszówkę), ale tzw. agenci wpływu.
Właśnie dlatego twierdzę, że konieczna jest jawność - bo polskie elity można odtworzyc tylko na bazie porównania deklaracji ze stanem faktycznym i to w miejscu zamieszkania.
Inaczej np. Angelika Borys - to Polka. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Christophoros Scholastikos, 2012.09.05 o 10:46 | Wiesz dobrze, że CP można atakować bo jest kontrowersyjna przez swoje (Twoje) bezkompleksowe podejście i a nich będzie - innowacyjność. Chodzi o spojrzenie nie treści. No ale wtedy spór idzie, czy można mówić o polskiej cywilizacji, czy to nie jest słowiańska, czy czasem nie będzie to jedynie ramię cywilizacji łacińskiej -czyli polska kultura?
Jednak nie w nazwie rzecz. Strasznie drażni fakt, że można tą inność zebrać do kupy i przedstawić jako atrakcyjną formę organizacji życia zbiorowego i w dodatku opartą o miłość (sic!). Przecież tyle się nastarali by miłość tęczowymi barwami zohydzić.
Dlatego ten kierunek to strzał w 10!!!
Może drobne modyfikacje będą potrzebne. Jak się zbiorę to nawrzucam coś o hierarchiczności i temat zderzenia CP z CK wymaga - jak dla mnie - troszkę więcej uściśleń.
Co nie zmienia faktu, że nasza świadomość odrębności nie tylko religijnej (ta jest zacierana, trochę przez kłamstwo, trochę przez niewiedzę) ale i cywilizacyjnej jest naszą POTĘŻNĄ BRONIĄ.
I to masowego rażenia. Więc świadomi tego faktu musimy się po prostu uśmiechać chytrze jak Monaliza :). | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Krzysztof J. Wojtas, 2012.09.05 o 11:12 | Co do relacji CP - CK, masz sporo racji.
Te kwestie wymagają wyważonej analizy.
Jak będę miał już książkę w ręku - napiszę komentarz /recenzję / uwagi.
Chcę tam przedstawić tę moją odrębność w traktowaniu różnych problemów.
Chyba dopiero teraz sam to widzę; nie wszystko da się zauważyć od razu.
natomiast wszelkie własne sugestie i sposób porónania - byłyby bardzo cenne w drugim wydaniu.
O tym pisałem; powinny tam znaleźć się teksty rozszerzające i inaczej ujmujące różne kwestie.
To jednak nie wcześniej niż w nowym roku, a i to jeśli CP stanie się przedmiotem szerszego zainteresowania. Na co mam nadzieję. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Christophoros Scholastikos, 2012.09.05 o 13:39 | Kiersztyn jest już w Domu Ojca. Chrystus Król przeszkadza "rządcy świata tych ciemności" więc nawiązując do tego tematu w sposób szokujący bo z niespodziewanej strony stawiasz się w kręgu zainteresowania seryjnego samobója :). Spisz testament, oświadczenie, że jesteś zdrowy i chciałbyś dożyć 100 lat. Zaplanuj przyszłoroczne i następne wakacje :). Wypływamy na szerokie wody :). Jesień blisko. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Piotr Świtecki, 2012.09.05 o 19:07 | Warto mieć dystans do pyskusji internetowych, brać w nawias.
Osobiste poznanie się, przynajmniej dla mnie, zawsze było przewartościowującą cezurą.
Bitsay ma co najmniej dwie zalety, które - nawet nie zgadzając się w niczym - warto mieć na uwadze. Po pierwsze, nie odwraca się na pięcie i nie wychodzi (w wersji łagodniejszej: milknie na pewne tematy), ale mimo osamotnienia w swoim zdaniu ma cierpliwość i energię, by je tu pokazywać. Bez takich osób nie różnilibyśmy się od "ludu PiSowskiego", utwierdzającego się nawzajem we własnym sosie.
Po drugie, lata emigracji (p. MatiRani również ma ten walor) dają zupełnie inną perspektywę i doświadczenie. Pewnych rzeczy nie sposób równie ostro dostrzec z własnego podwórka.
Inna sprawa, że to i owo z daleka umyka spojrzeniu.
Stany murszeją i się sypią. Ale to jest rozpadający się pałac, a nie nasza byle jak sklecona szopa. Czyli, jeden widzi szklankę do połowy pełną, drugi do połowy opróżnioną... A ja się na to zapytowywuję, czy szklanka jest od tego, żeby się kłócić?
♪♬ Hava nagila, hava... ♩♪ ♩ www.youtube.com | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | w.red, 2012.09.05 o 20:14 | W kontekście CP dyktatorzy chyba nie odgrywają żadnej roli. Nie zmienia to jednak faktu, że nawet oni są kukiełkami na sznurkach tych którzy nimi poruszają. Ci zaś którzy nimi sterują są niewidoczni w zaciszu swych gabinetów. Bardzo ładnie to ujął Dr Rath :
www.youtube.com
W podobnym tonie była utrzymana wypowiedź Pana Rybińskiego
biznes.interia.pl
I jakkolwiek tyrani wzbudzają pewne zainteresowanie to jednak i oni okazują się być pociąganymi za sznureczki marionetkami. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Krzysztof J. Wojtas, 2012.09.05 o 23:38 | Oj, nie ja zacząłem.
Czy w wypowiedzi Bitsay jest jakiekolwiek odniesienie do CP poza stwierdzeniem, ze to głupie?
Takie podejście jest atakiem ad personam.
A ja grzeczny nie jestem. Jak kobieta nie stosuje zasad dobrego wychowania - to przestaje pełnić tę rolę. Wtedy dostaje, na co zasługuje.
Zgodnie z zasadą - "jak chłop baby nie bije, to jej wątroba gnije".
Tosia?
Ma już chyba ze 4,5 kg i podobno zdarza jej się przespać całą noc.
Wiadomo - cudze dzieci szybko rosną. Dzięki za życzenia w imieniu Ani.
PS. A Bitsay niech się nie wychyla; to był wstęp. Już kilka osób było wielce zdziwionych sposobem potraktowania. mam pewną wprawę. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
"Kłótnie na prawicy" itp. | | | Piotr Świtecki, 2012.09.05 o 21:48 | Swoją drogą, do zastanowienia wyimek z "Tajników sterowania ludźmi" Kosseckiego:
Dla zwartości szeregów organizacji społecznych i politycznych bardzo istotne znaczenie ma poczucie odrębności od ewentualnych organizacji konkurencyjnych, które mogą przechwytywać nie tylko potencjalnych zwolenników, ale nawet często członków danej organizacji. Nic też dziwnego, że kierownictwa organizacji – zwłaszcza politycznych jak również religijnych – z reguły bardzo ostro zwalczają wszelkie organizacje konkurencyjne. Niejednokrotnie walka z organizacjami pokrewnymi ideowo przybiera o wiele ostrzejszą formę niż walka z głównym wrogiem, który jest całkowicie obcy ideowo. (wytłuszczenie moje - MT) www.anonimus.com.pl | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: "Kłótnie na prawicy" itp. | | | Krzysztof J. Wojtas, 2012.09.05 o 23:46 | W CP formułuję przecież tezę, że koniecznym jest odróżnienie idei od innych i dokładne jej sformułowanie.
To konieczność.
Czy należy walczyć w ten sposób, jak opisałeś?
Moim zdaniem - nie.
Celem jest realizacja własnej linii ideowej bez nawet porónywania z innymi.
To właśnie te inne, zwykle starsze idee, dążą do "zanieczyszczenia" poprzez różnego rodzaju "wkładania kija w szprychy".
Trzeba się od tego odciąć i nie pozwolić, aby wciągnąć się w walkę - traci się siły.
Problem, że na razie określamy dopiero założenia. Ważne, aby odsunąć tych, którzy przeszkadzają. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: "Kłótnie na prawicy" itp. | | | Christophoros Scholastikos, 2012.09.06 o 08:33 | Bitsey piszesz, że nigdzie indziej nie piszesz. Jesteś z nami od jesieni. Ja Ci wierzę. Proszę zejdź już z tonu pogardliwie uszczypliwego. Wróćmy do uczciwej dyskusji.
Zrób notkę polemiczną. Porozmawiamy. W Komentarzach emocje wysunęły się na pierwszy plan. CP potrzebuje krytyki. Najlepsze rozmowy wychodziły gdy merytorycznie się ją krytykuje. Epitety to nie jest krytyka. Syczenie też nie. Negatywne nastawienie rodzi jedynie dowalanie CP oddalone od konkretów. Opinia jest ważna ale powinna wynikać z argumentów przeciw, nie z przestrzelonych przypuszczeń, że Krzysztof Wojtas leczy CP swoje kompleksy.
Masz poważne zastrzeżenia i z tego powodu na pewno nie jesteś wrogiem. Wręcz odwrotnie, CP bardzo potrzebuje krytyki ad rem.
Pozdrawiam | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: "Kłótnie na prawicy" itp. | | | Christophoros Scholastikos, 2012.09.07 o 11:45 | Twoja ocena. Ja mam odmienną.
Doszukiwanie się patologii w wyraźnym blogowym języku jest ponownie nacechowane złą wolą. Krzysztof młody nie jest, leczyć kompleksy w tym wieku to już się nikomu nie chce.
Z kolei szanowna małżonka Krzysztofa wygląda na szczęśliwą kobietę, o czym miałem osobiście przyjemność się przekonać. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Zenon Jaszczuk, 2012.09.06 o 19:05 | Witam państwa.
Czytam i oczom nie wierzę. Po co to wszystko z Bitasay. Powiedziała co uznała za jej prawdę i tyle. Wiem, że nie ustosunkowała się merytorycznie do - tego co jej konkretnie się nie podoba i dlaczego. Jednak nie atakujcie jej wszyscy, bo coś mi to przypomina z niepoprawnych. Pozdrawiam serdecznie wszystkich. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Adam39, 2012.09.06 o 20:52 | Zenek, witam, dawno cię nie widziałem na Polakach.
Moim zdaniem Bitsay jest bardzo ciekawą i inteligentną osobą. Potrafi interesująco pisać, atakować, również się bronić, ale też widać, że i manipulować. I to się widzi i czuć.
Uważam, Idea Cywilizacji Polskiej może się komuś nie podobać, to jest jego osobista sprawa, może krytykować, ale w sposób merytoryczny. Szczególnie na tych łamach. Natomiast ośmieszanie, granie na nerwach i dezawuacja autora nie jest ani uczciwe, ani eleganckie. Pewnikiem i stąd odpowiedź Krzysztofa, też zbytnio nerwowa, ale również zrozumiała biorąc pod uwagę napięcia związane z wydaniem CP.
Nie dziw się, że ostatnio prawie talmudyczny, jedynie słuszny i narzucający, ten jakoby prawidłowy sposób myślenia Bitsay na sprawy przez nią poruszane wywołał reakcję.
Jesteśmy ludźmi dorosłymi i mamy prawo do własnych osądów. Tak uważam.
Pozdrawiam.
P.S.
Zenek jak zdrowie? | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Zenon Jaszczuk, 2012.09.06 o 21:54 | Adam39.
Zdrowie psychicznie nie najlepsze. Jednak jakoś sie trzymam. No cóż ja mam tą wadę, że nie potrafię być sztuczny. Nie potrafie dawać, grac kogos kim nie jestem. A jak wiesz życie w Polsce wali po łbie. Dlatego nie zabieram głosu bo dla mnie takie problemy to dziecinada. Myslę, że co miałem napisać napisałem. czas działać, jednak tutaj jest stuprocentowy zastuj. A więc czytam klótnie o pietruszkę. W końcu mamy sezon ogórkowy. No bo przeciez nie bedę pisał o aferze Gold coś tam. bo to norma a nie jakiś wybryk tzw jakiegoś polityka. Na temat Goldu nie czytałem ani jednego art. Wystarczy mi jak koledzy na rynku mi mówią, Zenek ty wiesz, że on miał ileś spraw w zawieszeniu???. Oczywiście nie wiedzsiałem. Po tej informacji odechciewa się czytać bo to więcej niż sto % moich myśli o tej mafii. Czyli nic nowego. Zal mi ludzi którzy spodziewają sie jakiejś odpowiedzialności tych kmiotów. Ja pozostaje przy swoim, to wszystko jest do likwidacji. więc ak czytam co zrobił Stalin, czy co powiedziała Bitasay to robi mi się nie dobrze. A jak czytam na Onecie idą jeszcze gorsze czasy. A więc powiem, panie i panowie - nie jesteście w temacie zasadniczym tylko zastępczym. Pozdrawiam | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Adam39, 2012.09.06 o 23:29 | Zenek, to daj głos, przecież siedząc spokojnie w zaścianku niczego nie zmienisz. Masz dar wypowiedzi, to pisz. Mądre głosy ponoć idą pod Niebiosy.
Jak na razie możemy jeszcze chociażby w internecie, wśród szerszego grona, mówić prawdę o otaczającym zakłamanym świecie, każdy na miarę swoich możliwości. To też jest walka z istniejącym porządkiem coraz bardziej nas zniewalającym a prowadzącym do niewolnictwa.
Zenek, nie tylko tobie jest trudno, życie często nie układa się po naszej myśli, ale uważam, dopóki istniejemy nie należy poddawać się.
Pozdrawiam i trzymaj się. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Zenon Jaszczuk, 2012.09.07 o 20:54 | Adam39.
Obecnie mam trochę zajęty czas. Jak wiadomo idzie zima i trzeba przygotować pasieke do jak najlepszego przetrwania. Na dodatek wymyśliłem powiękrzenie pasieki. Robimy z synem ule tzw przewożne, aby móc wywozić pszczólki w teren. Chyba trochę za dużo ich zaplanowałem, ale już herbata po obiedzie. Produkcja idzie, a kasa ginie w oczach. A smutno mi "z całokształtu", z tego co się dzieje w Polsce, z tego że ludzie mają coraz mniej pieniedzy itd. Pomomo to jak widzisz "ide do przodu", aby tylko pszczółki żyły i miał kto i za co kupować miód. Pozdrawiam | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | w.red, 2012.09.07 o 00:36 | Mylisz się Zeniu. Jak najbardziej jesteśmy "na kursie" i "ścieżce" tylko żeby temat ogarnąć należycie trzeba czasu ( w końcu mało kto z nas dysponuje w nadmiarze wolną chwilą i poświęcić się bez reszty zadaniu nie można. Nie mamy jak osłowie możliwości zarabiania kasy i pisania jednocześnie. I choć tego zdaje się być niewiele jest o tyle to istotne że mamy świadomość czym należy się kierować chcąc rastytułować nasze państwo. Niby proste ale nie do koca to rzeczy naturalne dla wszystkich w tym samym stopniu. Stąd konieczność ustalania stanowisk.
Nie zdołaliśmy stworzyć większej grupy dlatego że raz o to się nie staraliśmy. A dwa że do ludzi przemawiają obecnie jedynie konkrety a nie frazeologia (choćby nawet i słuszna oraz potrzebna. Dlatego cały czas kładłem nacisk na stworzenie wypunktowanych działań w oparciu o ideę CP. Jest to nader istotne by ludzie zechcieli poprzeć takie działania i rozwiązania. Co wydaje się istotne biorąc pod uwagę mające nastąpić wybory.A sam widzisz co nam szykują w związku nimi - głsowanie dla samego faktu głosowania (tak jak poprzednio). Tylko po to by nic się nie zmieniło, lub jeśli już to ewentualnie tylko nieznacznie. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Krzysztof J. Wojtas, 2012.09.07 o 07:10 | Miałem już nie komentować tutaj, bo to rzeczywiście , ta pyskówka, jest swiadomą próbą przekierowania uwagi na boczny tor.
Cieszę się, że zaczynamy mysleć wspólnie. Bo aby zacząć działać - trzeba nauczyć się wspólnie myśleć. Inaczej - nie będziemy mieli przekonania, czy nasz partner nie zmieni zasad za naszymi plecami.
A tak było choćby w 89.
Nie stworzyliśmy wiekszej grupy - to prawda.
Ale prawdą też jest, że nadmiernie o to nikt nie zabiegał. Na razie jest czas na propagowanie samej idei CP - i to nie jako samej idei, ale jako hasła.
Jak widać - sama nazwa bardzo przeszkadza. Już to chcą zdezawuować atakując na wszelkie możliwe sposoby.
Nasi przeciwnicy to naprawdę bardzo inteligentni, przebiegli i nie mający żadnych skrupułów ludzie. Wszystkie chwyty są dozwolone.
Idea CP - jest funkcjonalnie pełna; dlatego nie idea jest atakowana, ale ja, jako osoba czy też jakieś nie tyle oderwane, co niejasne (dla wszystkich), albo przeciwne "wdrukowanym" poglądom (jak odnośnie Stalina).
Na pewno idea CP jest trudna w akceptacji. Podważa wiele z utartych przekonań.
Nawet tu, przypomnijcie sobie jak wiele było polemiki. I nie jest to nic złego.
Przecież ta idea dopiero powstaje. Jeśli nawet ja ją "czułem" wcześniej - to sposób prezentacji nie był najlepszy. Wielokrotnie przeredagowywałem tekst.
Przyznam też szczerze - niekiedy sam byłem zdziwiony wnioskami jakie trzeba było wysnuć. A musiałem je przekazać innym.
W tu prezentowanej idei nie ma jednej części - filozofii fizyki.
Bez tego CP dalej jest niepełna. Z nią - zaczyna wchodzić w sferę mistyki. Dla mnie jest spójna i na tym poziomie, ale boję się "mącić " w głowach.
Książka - to pierwsza próba usystematyzowania całości spraw związanych z CP. na pewno niedoskonała, bo już teraz widzę, że pewne kwestie można było bardziej wyraźnie zaznaczyć.
Ale chyba potrzebna dla konstatacji.
Dlatego pierwsze wydanie jest o b. niskim nakładzie. Będzie z czasem pełniło rolę "białego kruka". | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Christophoros Scholastikos, 2012.09.07 o 11:52 | Adam, Wred, Krzysztof
Panowie mili!
Ja widzę to odrobinę inaczej. Nie bez powodu Krzysztof był w GP obśmiany.
My naprawdę jesteśmy groźnym środowiskiem. Nie to, że jeden człowiek. Spodziewam się 50 osób na następnym zjeździe :). 50 nieprzeciętniaków to nie jest zero.
Zanim z motyką na słońce to trzeba o grządkę zadbać. Inaczej nie będzie fruktów. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | w.red, 2012.09.07 o 23:59 | Tylko skąd pewność że serwery w Rosji są wykorzystywane przez Rosjan ? Na dobrą sprawę przy odpowiednio wysokiej kasie i powiązaniach mógłbyś wynająć serwery w innych krajach i to najprawdopodobniej z większa mocą obliczeniową. Co nie znaczy że sam fakt wynajęcia serwerów w jakimkolwiek kraju do tych celów uważam za grandę w biały dzień i aferę większą niż "amber gold".
Pozdrawiam
PS Ja też mam sporo zajęć i "nie wyrabiam" dlatego mało piszę:( | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Christophoros Scholastikos, 2012.09.09 o 16:56 | Ja wierzę w wersję zamachową. Tylko od początku widziałem inny cel zamachu niż śmierć nawet 100osób. Pożywki z tej tragedii dla tych którzy chcą umiejętnie grać na emocjach starczy na lata. W każdą stronę. Jest temat. Nikt nie pyta o autostrady. Patriotyzm udaje się zamknąć w gadaniu o Smoleńsku. To majstersztyk zniewalania narodu.
Kto dziś troszczy się o polski interes? Prawda o Smoleńsku jest ważna ale jak już kiedyś pisałem nie jest to jedyna optyka narodowego interesu.
Uczmy się od Niemców. | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Cywilizacja Polska - Droga do Imperium | | | Christophoros Scholastikos, 2012.09.10 o 22:19 | Od władzy niemieckiej dbania o interes narodowy. No może z uwzględnieniem, że my jednak cywilizacja inna. Niemcy mają interes zabezpieczony na pokolenia. Słyszałem nawet tezę, że Putin był wspomagany przez nich w zdobywaniu władzy. To by pasowało do układanki aktualnej regularnego kondominiowania z Angelą.
Od każdego coś można podpatrzeć i zaadaptować na nasz grunt.
Faktycznie przeskok myśli odbył się jedynie w mojej głowie po jakiejś boczno tylnej synapsie. Trudno było się domyślić skąd taka moje konkluzja.
Ukłony! | zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
|